Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

Friday Play Date #13

 

Δέκατο τρίτο παιχνίδι σήμερα των Friday Play Dates και χαίρομαι πολύ γιατί θα σας δείξω άλλο ένα αγαπημένο παιχνίδι μου με τη Αγνή. Ίσως κάποιοι από εσάς το ξέρουν ή το έχουν συναντήσει στο διαδίκτυο, όπως εγώ, ή κάποιοι να το γνωρίσουν από αυτήν την ανάρτηση. Όπως και να έχει εκτυπώστε το και ξεκινήστε το παιχνίδι. Θα περάσετε πολύ όμορφα, σας το εγγυώμαι!!!


Εγώ Έχω... Ποιος Έχει...



Αυτό το παιχνίδι το έχω συναντήσει αρκετές φορές στο διαδίκτυο, σε πολλές παραλλαγές και σε διάφορες εκδοχές [1], [2], [3] και πολλές ακόμα. Μου κίνησε το ενδιαφέρον γιατί πάντα έγραφαν ότι είναι πολύ ενδιαφέρον, διασκεδάζει τα παιδιά και είναι πολύ ευχάριστο και απλό. Σκέφτηκα λοιπόν, να το φτιάξω σε μια ελληνική εκδοχή και μάλιστα με σχήματα και χρώματα μιας και η Αγνή εκείνο τον καιρό είχε πια μάθει να τα διακρίνει. 

Οι κάρτες του παιχνιδιού είναι χωρισμένες στη μέση και το πάνω μέρος αντιστοιχεί στο "Εγώ έχω" ενώ το κάτω μέρος στο "Ποιος έχει". Στη θέση του «Εγώ έχω» έβαλα ένα χαμογελάκι, ενώ στην ερώτηση «Ποιος έχει;» έβαλα ένα μεγάλο ερωτηματικό. Χρησιμοποίησα σχήματα όπως ρόμβο, οβάλ και ορθογώνιο παραλληλόγραμμο ώστε να υπάρχει ενδιαφέρον και από πιο μεγάλα παιδιά. Ή για παιδιά που δεν τα γνωρίζουν και μέσα από το παιχνίδι να τα διευκολύνουμε να μάθουν να τα διακρίνουν. 

Το παιχνίδι το σχεδίασα σε τρία διαφορετικά μεγέθη, με πολλές, λιγότερες και πιο λίγες κάρτες. Ο λόγος είναι ότι αν παίζουν 2 παίχτες μόνο είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστούν πολλές κάρτες ταυτόχρονα, οπότε η μικρή έκδοση βολεύει περισσότερο. Όταν υπάρχουν αρκετοί παίχτες ή παίζεται από ομάδες τότε ενδείκνυται η εκδοχή με τις περισσότερες κάρτες.

Τις κάρτες τις έχω σχεδιάσει εδώ και αρκετό καιρό και έμεναν στον υπολογιστή μου περισσότερο από 1 χρόνο. Την περίοδο όμως που το έφτιαξα, έστειλα το εκτυπώσιμο στην κουμπάρα μας που είναι νηπιαγωγός και το έπαιξε με τους μαθητές στην τάξη της. Οι εντυπώσεις των παιδιών που μου μετέφερε επιβεβαίωσαν όλα όσα είχα διαβάσει. Τι ωραία, τελικά άξιζε τον κόπο που το έφτιαξα!

Πατήστε πάνω στις εικόνες για να κατεβάσετε τις κάρτες στην εκδοχή που θέλετε.


64 κάρτες         40 κάρτες      https://drive.google.com/file/d/0BzjznYHb_tf2TVJMbzVtRmQ0RGc/view?usp=sharing

Πριν από μερικούς μήνες, ήρθε η ώρα να το εκτυπώσω και εγώ για την Αγνή. Πλαστικοποίησα τις κάρτες ώστε να μην τσαλακώνονται και χαλάσουν και παίξαμε!

Οι κανόνες:

  • Μοιράζουμε όλες τις κάρτες στους παίχτες
  • Ο πρώτος παίκτης επιλέγει μια κάρτα και διαβάζει, για παράδειγμα, "Εγώ έχω ένα κόκκινο τετράγωνο. Ποιος έχει ένα πράσινο τρίγωνο;" και τοποθετεί την κάρτα στο τραπέζι ώστε όλοι να μπορούν να τη δουν.
  • Όλοι οι παίχτες κοιτούν τις κάρτες τους και αναζητούν την κάρτα που στο πάνω μέρος «Εγώ έχω» έχει το σχήμα στο χρώμα που ζητήθηκε (πράσινο τρίγωνο). Την κάρτα μπορεί να την έχει ακόμα και ο ίδιος παίχτης.

  • Ο παίχτης που έχει τη ζητούμενη κάρτα την διαβάζει, για παράδειγμα "Εγώ έχω ένα πράσινο τρίγωνο. Ποιος έχει ένα μπλε ρόμβο;" και την βάζει πάνω στην πρώτη κάρτα.

  • Τα παιδιά αναζητούν την κάρτα με το νέο σχήμα και χρώμα…
  • Το παιχνίδι τελειώνει όταν όλες οι κάρτες τοποθετηθούν στην στοίβα


Επειδή η Αγνή είναι μικρή ακόμα για να κρατήσει τις κάρτες της, το παίξαμε λίγο διαφορετικά - σιγά μην ακολουθούσαμε τους κανόνες. Έτσι κι αλλιώς στο παιχνίδι όλα επιτρέπονται... Αστειεύομαι! Απλά αυτό που θέλω να πω ότι για να γίνεται πιο ευχάριστο και να κυλά εύκολα ένα παιχνίδι δεν είναι απαραίτητο πάντα να ακολουθούμε αυστηρά τους κανόνες. Μπορούμε να φτιάξουμε δικούς μας ή να τους αλλάξουμε λίγο. Εμείς λοιπόν, τοποθετήσαμε όλες τις κάρτες πάνω στο τραπέζι και ψάχναμε το ζητούμενο σχήμα-χρώμα μέσα από το σωρό. 


Όποια έβρισκε την κάρτα έλεγε "Εγώ έχω... Ποιος έχει...".


Σας πληροφορώ ότι η Αγνή ήταν ετοιμότατη και είχε μπει στο νόημα του παιχνιδιού από τις πρώτες κιόλας κάρτες.


Πως σας φάνηκε το παιχνίδι μας σήμερα;
Θα το παίξετε με τα δικά σας παιδιά;

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...