Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Παραδοσιακή τραχανόπιτα από την μαμά μου

Καλημέρα! Αυτές οι μέρες μου θυμίζουν καλοκαίρι και το καλοκαίρι στο χωριό η γιαγιά μου έφτιαχνε τραχανόπιτα και την τρώγαμε μαζί με ντοματούλες από το κήπο. Απόλαυση! Είναι μια πίτα που η μαμά μου κάνει συχνά, αλλά εγώ ποτέ δεν έκατσα να την μάθω. Εχθές λοιπόν, της την είχα παραγγείλει αλλά της ζήτησα να φωτογραφίσω όλη την διαδικασία για να την βάλω στο blog. Πολύ πλάκα! Έβαλε την καλή της την ποδιά και όλη της την τέχνη!



Πάμε λοιπόν στην συνταγή...


Υλικά
1,700 νερό
1/2 κιλό τραχανά (εμείς έχουμε τραχανά με γάλα κατσικίσιο, παραγωγής μας)
700 γρ φέτα
3 αυγά
1 νεροπότηρο λάδι
1/2 κιλό γάλα

Εκτέλεση
Μόλις πάρει βράση το νερό βάζουμε τον τραχανά και βράζουμε για 2 λεπτά. Κατεβάζουμε από την φωτιά και το αφήνουμε μέχρι να ρουφήξει όλο το νερό, όπως στην πρώτη φωτογραφία.
Στην συνέχεια διαλύουμε τον τραχανά που έχει γίνει μια μάζα και προσθέτουμε τριμμένη φέτα, τα χτυπημένα αυγά και το λάδι.

Την απλώνουμε σε βουτηρωμένο και αλευρωμένο ταψί. Εδώ η μαμά μου επειδή της αρέσει να είναι λεπτή η πίτα, δεν έβαλε όλο το μίγμα, άφησε λίγο. Βάζουμε το γάλα απο πάνω και στην συνέχεια τρυπάμε με τα δάχτυλά μας για να πάει μεχρι κάτω. Τέλος ραντίζουμε με λίγο λάδι. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 200 βαθμούς, πάνω κάτω μέχρι να ροδίσει, κάπου μια ώρα.

Tips
Η γιαγιά μου όταν αλεύρωνε το ταψί, έβαζε και λίγες χυλοπίτες, ίσα ίσα για να καλύψει το ταψί. Έτσι η πίτα απο κάτω είχε μια τραγανή κρούστα. Η μαμά μου δεν το κάνει πάντα.
Αν η φέτα δεν είναι αλμυρή μπορούμε να αλατίσουμε το μίγμα. Επίσης μπορούμε να προσθέσουμε πιπέρι.
Μπορούμε επίσης να προσθέσουμε τριμμένη κολοκύθα, που κάνει την πίτα πιο ζουμερή και λίγο πιο γλυκιά!!! Το λεγόμενο, τραχανοκολόκυθο ή όπως την έλεγε ο παππούς μου, αστειευόμενος, τραχανοξεφούσκωτη!

Και εδώ είναι η δημιουργός, μαμά-γιαγιά Βούλα:)))


Καλή επιτυχία!!!
Έχετε φάει ποτέ αυτή την πίτα; Σας αρέσει;

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...